Wednesday, November 19, 2008

Alhamdulillah..

Alhamdulillah, akhirnya dapat kembali ke pejabat. Dari last week hari Rabu dah start cuti kawen. Patutnya masuk semalam, tapi ada beberapa urusan yang nak diselesaikan so terpaksa mohon untuk dapat tambahan cuti sehari lagi. Itu pun hari ni terpaksa jugak carik masa untuk hantar baju Kak Ani (mak andam) ke fasa 4 tambahan, Bandar Baru Bangi sebelum tengahari, since ada pasangan lain yang nak buat fitting baju tu. Murah nampaknya rezeki mak2 andam time cuti sekolah ni. Walaupun through time kita boleh nampak semacam ada 'kebanjiran' syarikat-syarikat andaman ni, even syarikat2 katering dan yang sepertinya, tapi bila kita berada dalam industri tu sendiri, kita akan nampak yang demand sebenarnya betul2 banyak.. Bayangkanla, dulu majlis grand2 ni hanya untuk persandingan, sekarang orang bertunang pun pakai mahadzir lokman as the host tau?! siap pelamin sampai 2-3, persalinan etc. Pastu birthday celebration pun boleh tahan gempak jugak, plus other events and ceremonies. So kat situ dah terbit peluang, dah nampak jalan nak dapatkan rezeki halal..


Alhamdulillah, majlis pernikahan (14 November 2008) dan perkahwinan (15 & 16 November 2008) saya berlangsung dengan baik dan lancar. Terima kasih dan setinggi penghargaan saya ucapkan kepada 1. Semua yang telah hadir ke majlis berkenaan, 2. Semua yang telah terlibat dalam menjayakan majlis. Each and every one of you plays an important role in successing the ceremony and I truly honor and appreciate what you have done. Tanpa kalian majlis tu takkan jadi kenyataan..

Ooops, takleh nak sambung.. I'm off to IJN now to pay my uncle a visit. Pagi esok dia buat bypass so since waktu melawat petang ni je yang tinggal, kena la make an effort jugak. Ketiadaan Paklong n family betul2 dirasai. Hilang la jugak keceriaan sebelum dan semasa majlis berbanding kalau diorang ada. Walaubagaimanapun, the show must go on, right? Kira cemerlang la jugak dapat cover sedih, risau kar Paklong. Moga Allah memberikan kemudahan, kekuatan dan ketenangan kepada Paklong dan family dalam hadapi saat2 sukar ni, Ameen..

No comments: