Tuesday, January 27, 2009

Cuti CNY: apa bikin?

Hari ni dah masuk hari ke-empat saya terperap di rumah. Sebelum ni dok makan ubat yang ada kat rumah je, tapi bila yang sakit tak surut2, terpaksalah jugak membawa diri ni ke klinik. Bayangkanlah 4 hari tak keluar ke mana2. Kesian jugak tengok Meen. Ye la, time2 cuti ni la masanya nak pergi jalan2 ke etc. Tapi alhamdulillah, dia faham keadaan saya. Malah waktu belum kahwin pun saya dah terangkan tentang masalah kesihatan saya dan minta dia memahami dan adapt.

Nasib baik la internet connection yang sebelum ni rosak dah dibaiki on Sunday. Nasib baik jugalah ada Australian Open. At least dalam jangkamasa nak sembuhkan kaki yang bengkak ni ada la sesuatu nak ditonton. Sekurang-kurangnya taklah terlalu bosan. Petang tadi saya ajak Meen jalan2 keliling rumah memandangkan bengkak dah semakin surut.

Badan pun rasanya dah lain macam. Ye lah, 4 hari ni aktivitinya makan je yang banyak, bersenamnya tak. Lepas ni kena cari jalan jugak nak bersenam ke etc. Hehe. Teringat pulak kat alat sit-up kat bilik tu. Bukannya apa, sebelum ni alat tu saya sandarkan di dinding, jadi setiap kali nampak alat tu mesti saya teringat nak bersenam. Lepas tu bila berkemas, alat tu diletakkan kat bawah katil. Mungkin sebab nampak ’semak’ kot. So bila dah tak nampak alatnye, tak teringatlah nak guna! ;)

Esok ada sehari lagi cuti. Memang mohon cuti ekstra sebab kalau ikut perancangan asal ada kenduri kahwin saudara belah Meen di Singapura, tapi kami tak jadi ikut sama. Harap saya ok esok. Takdelah terperap untuk hari ke-5. Doakan kesihatan saya ok? :)

No comments: